Giganci walczą ze spamem
Czołowe firmy branży IT zapowiedziały podjęcie ostrej walki z zalewem niechcianych maili. Microsoft, Yahoo oraz Sendmail planują wypuszczenie rozwiązania umożliwiającego autentykację nadawcy poczty elektronicznej, co pozwoli na skuteczne wyeliminowanie problemu spamu, spoofingu domen i phishingu.
O pracach nad systemem walki ze spamem nazywanym „caller ID for email”, Bill Gates poinformował w trakcie swojego wystąpienia na konferencji RSA w San Francisco. Yahoo i Sendmail zapowiedziały natomiast rozpoczęcie w marcu testowania kryptograficznej technologii identyfikacji – DomainKeys.
Sendmail zajmie się także stworzeniem i dystrybucją rozwiązania autentykacji dedykowanego dla „społeczności open source”, w którego wprowadzeniu na rynek wspierać będą Microsoft i Yahoo.
Wyeliminowanie spoofingu domen pozwoli użytkownikom poczty elektronicznej na ochronę nazw domen oraz własnej reputacji, a także ułatwi filtrowanie poczty elektronicznej. W tym celu jednak, nadawca poczt będzie musiał zarejestrować swój adres IP wraz z podaniem DNS-u. DomainKeys firmy Yahoo wykorzystuje podobny mechanizm, opierając się na kryptografii klucza publicznego wykorzystywanego do generowania unikalnego podpisu w nagłówku wiadomości. Takie rozwiązanie pozwala na weryfikację adresu nadawcy z rzeczywistym źródłem nadchodzącej poczty.