Google zapłaci 300 tys. euro odszkodowania

Tyle wyniesie odszkodowanie za naruszenie przez Google zastrzeżonego znaku towarowego francuskiej firmy Louis Vuitton, znanej głównie z luksusowych i drogich torebek.

Poszło o linki sponsorowane, czyli reklamy tekstowe wyświetlające się obok wyników wyszukiwania. Firmy płacą za to, by ich reklamy pojawiały się, gdy internauta wpisze w okienku wyszukiwarki konkretne słowo (np. „odtwarzacz MP3”).

Okazało się, że wystarczyło wpisać w okienko wyszukiwarki hasło „Louis Vuitton”, by na stronie wyskakiwały reklamy jej konkurentów. Francuzom się to nie spodobało i pozwali Google.

W lutym zeszłego roku sąd lokalny ukarał internetowego giganta kwotą 200 tys. euro. Google się odwołało, ale zyskało tyle, że sąd apelacyjny jeszcze dołożył spółce 100 tys. euro.

Łącznie Google ma zapłacić firmie Louis Vuitton 300 tys. euro odszkodowania, nie może też sprzedawać reklam pod żadnym z haseł zastrzeżonych przez Louis Vuitton. Dodatkowo kalifornijska spółka ma pokryć koszty sądowe Francuzów (na to pójdzie 75 tys. euro) i wydrukować wyrok sądu w czterech gazetach.

– To stara sprawa związana z naszym programem reklamowym AdWords. Dziś nie ma to już miejsca – czytamy w komunikacie spółki.

To kolejna sprawa o linki sponsorowane przegrana przez Google we Francji – w styczniu 2005 r. tamtejszy sąd zmusił spółkę, by ta zablokowała słowa „le meridien”, o co zabiegała sieć hotelarska Le Meridien.

Na Google nałożono grzywnę za linki sponsorowane pojawiające się przy wynikach wyszukiwania dla zwrotu „bourse de vols” (giełda lotów) będącego równocześnie nazwą firmy turystycznej.

Źródło: gazeta.pl