Internautów najbardziej wścieka spam

Czterech na pięciu internautów przebadanych w USA przez firmę Harris Interactive uważa spam za wyjątkowo irytujące zjawisko. Inna firma, Ferris Research, szacuje, że spam będzie oznaczał dla amerykańskich firm w tym roku straty rzędu 10 mld dolarów.
[OBRAZ] Spam zdecydowanie zdystansował w badaniu Harris Interactive inne „dolegliwości” związane z internetem i korzystaniem z komputerów, nawet, wydawałoby się, tak denerwujące rzeczy jak mylące i błędne informacje zdobywane z sieci.

Jednocześnie odsetek internautów rozwścieczonych spamem zalewającym skrzynki e-mailowe wzrósł w ciągu ostatnich dwóch lat z 49 do 80 proc. Nic dziwnego. O ile w roku 2000 amerykański internauta otrzymał średnio 451 niechcianych, promocyjnych e-maili, to w roku ubiegłym było to już 738 e-maili. A jeśli sprawdzą się prognozy analityków Harris Interactive, strach pomyśleć, co będzie dalej. Przewidują oni, że w 2006 r. użytkownik internetu w USA otrzyma średnio blisko 1,7 tys. przesyłek ze spamem.
[OBRAZ]Z kolei zdaniem specjalistów firmy Ferris Research spam oznacza spore straty dla firm, których pracownicy otrzymują nieproszone przesyłki. Analitycy szacują, że w roku minionym straty te – głównie związane z niepotrzebną eksploatacją zasobów informatycznych firm oraz z marnowaniem przez ich pracowników czasu na czytanie nadsyłanych im e-maili – wyniosły 8,9 mld dolarów w firmach amerykańskich (w tym roku mają wzrosnąć do 10 mld dolarów) oraz 2,5 mld dolarów w przedsiębiorstwach europejskich.

Źródło: Gazeta.pl

Zobacz również:

Test Turinga jako blokada spamu
Metody walki ze spamem (artykuł)
www.polspam.info
Newsy dot. spamu