Kolejne próby wyłudzenia pieniędzy z internetowych kont bankowych
Kilka dni temu informowaliśmy o próbie przechwycenia haseł dostępu do kont bankowych oraz numerów kart płatniczych klientów polskiej filii Citibanku. Dziś miało miejsce podobne zdarzenie. Tym razem ofiarami mogli się stać klienci banku Inteligo. Część z nich otrzymało dziś wprost na swoje skrzynki pocztowe poniższą wiadomość (wysłaną z adresu: inteligobank@go2.pl) – pobierz kopie poniższego listu.
Drogi kliencie banku Inteligo.
Z przykroscia stwierdzamy, ze w zwiazku z licznymi naduzyciami naszych Klientow oraz wobec naszych Klientow konieczne stalo sie przeprowadzenie weryfikacji danych osobowych posiadaczy kont Inteligo. W celu zweryfikowania danych zwracamy sie z uprzejma prosba o zalogowanie sie w naszym systemie. Ponizej znajduje sie odnosnik, ktory po kliknieciu, przeniesie Panstwa do strony logowania.
Z gory dziekujemy i przepraszamy za wszelkie niedogodnosci.
Serdecznie pozdrawiamy,
Zespol Obslugi Konta Inteligo
inteligo@inteligo.pl
0 800 121 121
W mailu znajdował się również button „logowania” – identyczny jak na firmowych stronach banku po wciśnięciu którego przeglądarka otwierała stronę (dla niepoznaki również w tym samym layout’cie co podobna na stronach banku) gdzie klient miał podać swój ID oraz hasło do konta internetowego. Oszuści kierowali na spreparowaną stronę http://www.inteligobank.friko.pl – która została już jednak zablokowana przez administratorów friko.pl.
O zaistniałej sytuacji poinformowaliśmy już osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo transakcji w banku Inteligo.
Zobacz również:
Reakcja Inteligo na próby oszukania ich klientów
Internetowi złodzieje zaatakowali Citibank Handlowy
Podziękowania dla Bartosza Arenina za podesłanie informacji.