Międzynarodowa kampania MPA
Motion Picture Association (MPA) rozpoczyna kampanię, w ramach której przed seansami w kinach na całym świecie będzie wyświetlany krótki film, w którym darmowe pobieranie filmów z Internetu i kupno pirackich płyt DVD są porównywane do kradzieży samochodu lub torebki.
W ten sposób MPA chce poruszyć sumienia nastolatków i ograniczyć popularność piractwa. Badania przeprowadzone na brytyjskiej młodzieży wykazały bowiem, że aż 62% osób które zobaczyły film rozważa możliwość zaprzestania korzystania z „piratów”.
„Międzynarodowa kampania to część szerszych działań prowadzonych przez firmy należące do MPA w ostatnich miesiącach, mających na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na kwestie związane z piractwem” – mówi Jack Valenti, prezes organizacji.
MPA szacuje, że amerykańska branża filmowa traci na piractwie 3,5 mld USD rocznie. Pomysłodawcy kampanii chcą sprawić, że młodzież zacznie negatywnie postrzegać ściąganie filmów z Sieci i kupno nielegalnych kopii. Obecnie korzystanie z „piratów” niewiele osób uważa za czyn moralnie naganny.