Napster należy do Roxio
W środę Roxio poinformowało o sfinalizowaniu transakcji zakupu bankrutującej firmy Napster.
Napster ogłosił bankructwo w czerwcu. Początkowo firmę miał wykupić za 9 mln USD od dawna inwestujący w Napstera niemiecki koncern medialny Bertelsmann, jednak sąd nie zgodził się na zawarcie transakcji. Powodem była postawa zarządu Napstera, który w ostatnich miesiącach działalności firmy zdawał się pracować bardziej z myślą o Bertelsmannie, niż o macierzystej firmie… Teraz prawa do technologii i nazwy Napstera (nie przejmując zobowiązań prawnych) za kwotę 5 mln USD kupiło Roxio, twórca oprogramowania dla wypalarek CD-R.
Na dzień dzisiejszy tak naprawdę nie wiadomo, co Roxio chce zrobić z Napsterem. Oficjalne stanowisko w tej sprawie ma zostać ujawnione w „najbliższych miesiącach”. Obecnie Roxio oferuje usługę subskrybowania muzyki za pośrednictwem Pressplay, spółki należącej do dużych wytwórni płytowych. Jest jednak jasne, że firma pracuje nad stworzeniem własnego, niezależnego serwisu – w tym celu podpisała już umowę licencyjną z EMI. Obecnie coraz więcej firm pozwala na wypalanie płyt z muzyką pobraną z Sieci, a nagrywanie to przecież specjalność Roxio… Firma mogłaby więc rozszerzyć swoją ofertę dostarczając użytkownikom kompleksowe usługi, równocześnie częściowo uniezależniając się od wytwórni płytowych.
Zobacz również: Napster w końcu sprzedany?
Więcej newsów o Napsterze