Nokia szóstą marką na świecie
Nokia zajmuje wysoką, szóstą pozycję na liście najbardziej wartościowych marek oraz jest w pierwszej dziesiątce najbardziej innowacyjnych firm na świecie.
W opublikowanym w lipcu rankingu 100 najbardziej wartościowych marek świata Nokia znalazła się na szóstym miejscu na świecie i pierwszym w Europie.
Nokia jest też jedyną firmą telekomunikacyjną w pierwszej dziesiątce tego rankingu.
W porównaniu z poprzednim rokiem fiński producent wspiął się o dwa miejsca w górę.
Pierwsze miejsce zajęła Coca-Cola, drugie Microsoft, a trzecie IBM.
Ranking 100 najbardziej wartościowych marek świata został przeprowadzony po raz piąty, przy współpracy firmy Interbrand Corporation.
Przy ocenie najbardziej wartościowych marek świata branych jest pod uwagę wiele czynników.
W celu równej kwalifikacji firm każda marka powinna mieć wartość powyżej 1 USD miliarda, z czego 1/3 tej wartości powinna być zarabiana poza granicami kraju pochodzenia marki, oprócz tego marka powinna posiadać publicznie dostępne informacje o marketingu i danych finansowych.
Źródło: Nokia