Novell oferuje zintegrowane, kompleksowe rozwiązanie linuksowe
Novell wprowadza na polski rynek nową, zintegrowaną ofertę obejmującą w jednym pakiecie system SUSE Linux Enterprise Server wraz z odpowiednią pomocą techniczną i szkoleniem. Dzięki tej kompletnej ofercie małe i średnie firmy będą mogły łatwiej niż kiedykolwiek zacząć korzystać z zalet systemu Linux.
Wprowadzenie nowej oferty Novella jest również ważne dla jego partnerów handlowych, którzy pełnią rolę kanału dystrybucyjnego na rynku małych i średnich firm. Teraz będą oni mogli dostarczać klientom kompleksowe rozwiązanie linuksowe, zintegrowane z usługami pomocy technicznej i wsparcia online, świadczonymi 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Novell jest jedynym dystrybutorem Linuksa, który w ramach swojego kompleksowego rozwiązania zapewnia również bezpłatne szkolenie. W efekcie osoby odpowiedzialne w firmie za IT będą mogły zdobyć wiedzę, aby samodzielnie wdrażać i utrzymywać środowisko informatyczne firmy oparte na systemie Linux. Jeśli nie będą mogli sobie z czymś poradzić sami, do dyspozycji mają wówczas jeden z największych na świecie działów pomocy technicznej dla systemu Linux. Co istotne, pomoc ta od 1 marca 2006 r. będzie świadczona lokalnie w Polsce przez dział Novell Professional Services.
Oferowane przez Novella pakiety można zamawiać z roczną lub 3-letnią subskrypcją i dostępem do pomocy techniczanej. Ponadto zależnie od potrzeb firmy można wybrać :
Standard Support – pakiet pomocy technicznej świadczony telefonicznie (12×5, czyli przez 12 godz. w dni robocze ) oraz elektronicznie (24/7, czyli całodobowo, codziennie); maksymalny czas reakcji do 4 godz. od zgłoszenia incydentu
Priority Support – pakiet pomocy technicznej świadczony codziennie, całodobowo, telefonicznie (czas reakcji do 1 godz.) oraz elektronicznie (czas reakcji do 4 godz.).
Szkolenie w postaci kursu do samodzielnej nauki nr 3036 (Self-Study KIT 3036) dostępne jest zarówno przy wykupieniu pakietu z pomocą techniczną na poziome Standard jak i Priority. Rynkowa wartość samego kursu to 560 euro, podczas gdy ceny zintegrowanego pakietu Novella zawierającego system, usługi pomocy technicznej i szkolenie zaczynają się już od 669 euro.
„Zainteresowanie Linuksem ze strony małych i średnich firm w Polsce stale rośnie” – mówi Wojciech Mazurek, dyrektor działu oprogramowania w firmie Techmex SA. „Widzimy to po zwiększonym zainteresowaniu resellerów, którzy pierwsi przekonali się o tym, że warto zająć się nowym systemem operacyjnym. Novell ma obecnie atrakcyjną i przejrzystą ofertę rozwiązań linuksowych dla serwerów i desktopów, które dobrze się sprzedają, a dodanie do nich usług pomocy technicznej w tym pomoże. Nowa oferta Novella na pewno ułatwia resellerom zdobywanie doświadczenia w dziedzinie rozwiązań linuksowych oraz pozyskiwanie nowych klientów”.
Małe i średnie firmy szukają porad informatycznych i pomocy technicznej u lokalnych resellerów. W przypadku sprzedaży oprogramowania o otwartym kodzie źródłowym (open source) jeszcze bardziej rośnie znaczenie tych firm w procesie obsługi klienta. Zapewniając kompleksową ofertę oprogramowania linuksowego wraz z odpowiednią pomocą techniczną oraz szkoleniem, Novell oddaje do dyspozycji swoim partnerom handlowym rozwiązanie łatwe do promowania, wdrażania i obsługi.
„Dowiedzieliśmy się od naszych partnerów handlowych, że małe i średnie firmy są zainteresowane wdrażaniem oprogramowania open source, ale potrzebują rozwiązania linuksowego lepiej dostosowanego do ich potrzeb. Firmy te często nie zatrudniają na stałe administratora i nie mają funduszy na szkolenia dla informatyków” – powiedział Marcin Madey, dyrektor Novell Professional Services w Polsce. „Dlatego nasi partnerzy handlowi otrzymują teraz do dyspozycji łatwe do wdrożenia rozwiązanie sieciowe, któremu towarzyszy pomoc techniczna i szkolenie”.
Nowa oferta Novella jest już dostępna na rynku. Resellerzy mogą zamawiać pakiety u autoryzowanych dystrybutorów firmy Novell w Polsce: ABC Data i Techmex.
Więcej informacji można znaleźć pod tym adresem.