Papla – nowy komunikator, czy podbije rynek?
Emisja, warszawska firma zajmująca się technologiami, konsultingiem i dostarczaniem treści serwisom dostępnym w sieciach komórkowych liczy, że za dwa lata 30 proc. jej przychodów będzie pochodziło z oferowania mobilnego komunikatora Papla Instant, który działa zarówno w telefonach komórkowych obsługujących technologię Java, jak i na komputerach stacjonarnych.
Papla ma tę zaletę, że jej użytkownicy mogą porozumiewać się także z osobami korzystającymi z innych komunikatorów (dziś jest to ICQ i Gadu-Gadu, a w planach jest możliwość komunikowania z AIM, MSN, Tlenem i innymi). Emisja, która powstała w 2000 r., w 2002 r. miała 3,5 mln zł przychodu i 350 tys. zł zysku netto, a po ośmiu miesiącach br. jej przychody wyniosły 4 mln zł. Firma zatrudnia 16 osób. Ok. 10 proc. ubiegłorocznych przychodów Emisji pochodziło z usług konsultingowych, kolejne 15 proc. z usług IT, zaś reszta z dostarczania treści do serwisów oferowanych przez operatorów komórkowych (SMS, MMS, gry itp.). Celem Emisji jest, by Papla miała 10-proc. udział w polskim rynku komunikatorów i 250 tys. mobilnych indywidualnych użytkowników tego programu w 2005 r.