PayPal mocno utrudnia działalność polskim przedsiębiorcom
To skandal, że głośno reklamująca się, międzynarodowa korporacja, jaką jest PayPal – należący do firmy eBay – działając w naszym kraju od połowy czerwca 2005 roku, nie dostosowała systemu do realiów polskiego i międzynarodowego rynku i potrzeb klientów. Na dodatek lekceważy ich totalnie a ich skargi ignoruje.
Jeden z naszych czytelników, menadżer firmy Q-workshop.com z Poznania, której odbiorcami są w większości klienci ze Stanów Zjednoczonych poinformował nas o trudnościach z jakimi spotyka się korzystając z systemu PayPal.
Jak wiadomo, PayPal proponuje 3 rodzaje kont:
Podstawowe
Premium
Biznes
„Nie możemy Państwu pomoc”
Z założenia konto Biznes, powinno posiadać największą funkcjonalność, dedykowane jest przedsiębiorcom prowadzącym interesy na całym świecie. Co ciekawe PayPal nie wystawia faktur, rachunków ani nawet paragonów od prowizji pobieranych od transakcji swoich partnerów posiadających konta biznesowe.
Czy nie zakrawa to na absurd, że jeden z największych pośredników finansowych na świecie nie dokumentuje w oficjalny sposób opłat pobranych od swoich klientów.
Wątpliwości budzi też to, czy instytucja finansowa działająca na rynku krajów Unii Europejskiej, może legalnie odmawiać wystawienia faktury za swoje usługi, bo usługą jest pośrednictwo finansowe. Prośba skierowana przez przedstawicieli Q-workshop do telefonicznej obsługi klienta Paypal (00 353 1 436 9034) została konsekwentnie zignorowana. W odpowiedzi usłyszeć można było: „Nie możemy Państwu pomoc”.
„Priorytet rozwiązywania problemów zależy od liczby skarg”
Kolejną sprawą budzącą wątpliwości są problemy z wersją językową dla faktur wysyłanych klientom poprzez system PayPal. Serwis udostępnia opcje „Zażądaj zapłaty” (mail do klienta z prośbą o wpłatę za dany produkt). Można wysłać maila z prośbą o wpłatę paypal do klienta. Mail ten wysyłany jest w języku polskim.
Jak powiedział naszej redakcji Michał Lisowski, International Department Manager z Q-workshop.com:
„Problem pojawia się w przypadku klientów z zagranicy. Można zmienić język interface’u swojego konta PayPal z polskiego na angielski i wtedy można słać do klientów angielskie „żądania zapłaty” jednak po kliknięciu na link do zapłaty w tym e-mailu, angielskojęzyczny klient zostaje przeniesiony na stronę Paypal w języku polskim gdzie może wybrać płatność za pomocą własnego konta PayPal albo wpisać nr swojej karty kredytowej. Nie ma on możliwości przełączenia tej strony na język angielski, więc się gubi. I skarży się do nas.”
Po zwróceniu uwagi na zaistniały problem firmie PayPal usłyszeliśmy, że „dostaliśmy takie sygnały, zajmiemy się tym, ale dopiero wtedy, gdy dostaniemy dużą ilość skarg od klientów”. Tak, więc ponownie odesłano nas z kwitkiem.
Czy tak się prowadzi międzynarodowy biznes ?
źródło: własne