Piractwo rośnie w siłę
Jak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez firmę Macrovision, że ponad 50% graczy komputerowych przyznaje się do korzystania z nielegalnych kopii.
Raport przygotowano na podstawie ankiet umieszczonych w internetowych serwisach poświęconych grom. Spośród 2219 osób, które wzięły udział w sondzie, aż 52% przyznało się do posiadania pirackich programów, a 33% ściągało z Internetu pliki ISO z grami. Co zapewne wyjątkowo niepokojące dla branży, 15% ankietowanych stwierdziło że w ciągu ostatnich dwóch lat weszło w posiadanie co najmniej 15 pirackich kopii gier. Równocześnie aż dwie-trzecie przyznało, że nie miałoby cierpliwości czekać kilka tygodni na „darmową” wersję i wtedy być może kupiłoby oryginał. Wyniki mają być oczywiście sygnałem dla wydawców, aby skorzystać z usług twórców zabezpieczeń, w tym firmy Macrovision. Każde utrudnienie które wydłuży czas pojawienia się „pirata” o kilka dodatkowych dni, może bowiem przełożyć się na wymierny wzrost sprzedaży.
Electronic Software Association (ESA) szacuje, że wydawcy gier z powodu piractwa tracą rocznie około 3 mld USD.
Źródło informacji: GameSpot