Postrach oszustów
Brytyjska firma ubezpieczeniowa Esure zapowiedziała, że będzie wykorzystywać technologię analizy głosu do wykrywania oszustów, którzy próbują naciągnąć firmę na odszkodowanie.
Jak zapowiada Esure, nowa technologia opierająca się na wykrywaniu zmian głosu pod wpływem stresu, zostanie wcielona w życie już od 4 grudnia 2003r. System badania głosu będzie wspomagał analizę niejasnych przypadków roszczeń o odszkodowanie. W momencie wykrycia zmian głosu wywołanych stresem, system będzie dodatkowo badał „podejrzanych. Jak zapewnia Esure, osoba która zostanie poddana badaniu analizatorem głosu, będzie mogła uczestniczyć w procesie analizy danych.
Opracowany przez Digilog system jest obecnie poddawany testom. Jak powiedział Gordon Hannah, szef Esure – „Esure jest przekonane do tego rozwiązania i wierzy że zastosowanie tego systemu przyczyni się do ukrócenia oszustw”.