Pro-Gaming w zasięgu ręki
Rynek gier komputerowych rozwija się do dwóch dekad, a w ciągu ostatnich lat wykształcił specyficzną grupę graczy niezmiernie oddanych swoim ulubionym grom, którzy postanowili stworzyć coś więcej. Sport elektroniczny. Teraz obecny również w Polsce!
Z ostatnich badań firmy sondażowej GfK OnlineBus wynika, że z Internetu korzysta 54% nastolatków w wieku 15-19 lat. Ponad 84% młodych mieszkańców miast o ludności 50-100 tys. łączy się z siecią. W miastach powyżej 500 tys. liczba ta wynosi 70%. Liczba Polaków korzystających z Internetu podwoiła się od 2001 roku i wynosi teraz 23%. Polepszył się też sposób łączenia Polaków z Internetem – obecnie 36% internautów korzystających z zasobów sieci z domu posiada łącze stałe. Aż 90% posiadaczy PC-tów używa ich także do gier komputerowych, a 38% internautów przyznaje się, do wykorzystywania sieci w celach rozrywkowych.
Na całym świecie organizowane jest coraz więcej imprez, na które zjeżdżają się fani gier komputerowych by współzawodniczyć ze sobą o tytuł najlepszego wygrywając przy tym spore nagrody. Polski nie ominął ten fenomen, choć rozwija się on w znacznie wolniejszym tempie niż na świecie.
I tutaj właśnie pojawia się Pro Games. Organizacja, która stawia sobie za cel wypromowanie e-sportu w naszym kraju, wprowadzenia go na całkiem nowe poziom. Pragniemy osiągnąć to poprzez zapewnienie graczom jak najwięcej możliwości do współzawodnictwa na jak najwyższym poziomie.
Pro Games powstało z inicjatywy Michała Dudka, który aby zrealizować swój plan zebrał zespół ludzi młodych z doświadczeniem w organizacji różnych imprez (niekoniecznie e-sportowych), którzy wierzą w przyszłość tego zjawiska.
W skład zespołu Pro Games wchodzą:
Michał Dudek – prezes i założyciel
Cyryl Płotnicki-Chudyk – dyrektor wykonawczy
Marek Pokorski – dyrektor ds. turniejów internetowych
Michał Blicharz – dyrektor prasowy
Jacek Spera – grafik
Już w 2004 roku Pro Games ma w planie zorganizować trzy duże imprezy na LAN-ie – pierwsza z nich zostanie ogłoszona w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Druga i trzecia planowane są odpowiednio na koniec lata i jesień.
Ponadto latem tego roku powstanie Pro Games Online, nad którym już trwają prace. PGO organizowało będzie ligi internetowe m.in. w te tytuły, które z powodów finansowych i technicznych nie znajdą się na naszych imprezach LAN-owych.
Hasłem przewodnim Pro Games jest „Pro-Gaming w zasięgu ręki”. Wierzymy, że uda nam się ten cel zrealizować.
Więcej informacji na www.progames.org. Zapraszamy!
Log z konferencji prasowej, która odbyła się w sobote 31.01.04 (19:00) na IRC-u na kanale #progames w sieci QuakeNet (serwer: irc.quakenet.org).