Ruszyła druga edycji konkursu Pierwszy Hacker Rzeczpospolitej

Prestiżowy indeks Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania WIT w Warszawie oraz bezpłatne studia, a także wiele innych, atrakcyjnych nagród czeka już na wszystkich pasjonatów komputerów. Dnia 7 czerwca 2006 roku ruszyła druga edycja ogólnopolskiego konkursu „Pierwszy Hacker Rzeczpospolitej”. Jeśli więc pragniesz powalczyć o ten zaszczytny tytuł i wszelkie przywileje z nim związane – nie zwlekaj!

Głównym celem konkursu, podobnie jak w ubiegłym roku, jest propagowanie wiedzy informatycznej i obalenie mitu hackera, jako postaci nacechowanej negatywnie, która dopuszcza się wyłącznie przestępstw w sieci. Dodatkowym zadaniem tegorocznej edycji zabawy jest także promocja uzdolnionej młodzieży oraz dawanie przykładu jak wykorzystywać Internet jako źródło „dobrej wiedzy”.

Do udziału w konkursie „Pierwszy Hacker Rzeczypospolitej” jego organizatorzy zapraszają uczniów szkół średnich, maturzystów oraz studentów. Aby przystąpić do rywalizacji, nie trzeba być specjalistą w programowaniu. Tegoroczną innowacją konkursu jest adresowanie go także do zwykłych użytkowników Internetu, którzy pasjonują się różnorodnymi dziedzinami nauki.

W obecnej edycji konkursu wprowadzone zostały dwa rodzaje zadań – dla indywidualnych graczy, walczących o tytuł „Pierwszego Hackera RP” oraz dla Klanów, do których przystąpić może każdy uczestnik.

Droga do zaszczytnego tytułu Pierwszego Hackera Rzeczypospolitej nie będzie jednak prosta. Aby go zdobyć, zawodnicy muszą pokonać trzy etapy konkursu, wykazując się przy tym wiedzą, sprytem, ale też elastycznością i umiejętnościami współpracy. Tegoroczne zadania wymagają znajomości takich dziedzin nauki, jak: matematyka, logika i informatyka. Uczestnicy konkursu nie mogą jednak liczyć na zwykłe, szkolne testy. Poszczególne etapy konkursu będą się rozpoczynać od tajemniczego zadania, wymagającego niekonwencjonalnego myślenia.

Uczestnicy konkursu, którzy skupią się w Klany, zmierzą się z równie ciekawymi zadaniami. Aby poprowadzić swoją drużynę do zwycięstwa i zdobyć tytułu „Najbardziej Klawego Klanu”, będą oni musieli wykazać się specjalistyczną wiedzą, a także umiejętnościami współpracy.

Choć organizatorzy „Pierwszego Hackera Rzeczypospolitej” zapowiadają, że droga do zwycięstwa nie będzie prosta, to jednak gorąco zachęcają do udziału w zabawie. Na najlepszych uczestników konkursu czeka nie tylko chwała, ale także cenne nagrody ufundowane, m.in. przez LG Electronics oraz Heyah.

Patronat nad konkursem objęła telewizja 4fun.tv, portale: Relaz.o2.pl, Korba.pl, Hacking.pl, magazyn młodzieżowy „Cogito” oraz GameRanking Partnerem strategicznym „Pierwszego Hackera Rzeczypospolitej” zostało Grono.net. Natomiast komputerów i sieci, na potrzeby zabawy, użyczył serwis Prv.pl.

Po szczegółowe informacje odsyłamy na samo „pole walki” stronę www.withack.org.