Sprzedaż przez Internet idzie dobrze
Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Association for Payment Clearing Services, co dziesiąta transakcja rozliczana w Wielkiej Brytanii kartą kredytową to zakupy online.
Od 1999 roku liczba transakcji za zakupy w Internecie rozliczanych przy użyciu kart kredytowych zwiększyła się pięciokrotnie. Oczywiście stało się to za sprawą rosnącej liczby klientów kupujących w Sieci m.in. książki, płyty CD, sprzęt komputerowy, wyjazdy turystyczne, czy usługi finansowe. W świecie wirtualnych zakupów zdecydowaną przewagę mają mężczyźni, z których 35% robiło w drugiej połowie 2003 roku zakupy w Internecie 8 lub więcej razy. Wśród kobiet ten odsetek wyniósł tylko 27%.
Raport APACS pokazuje także, że mieszkańcy Wysp nabierają coraz większego zaufania do bankowości online, w ubiegłym roku zanotowano tam 13 mln klientów. „Nie jest to dla mnie zaskoczeniem, że Internet jest coraz częściej wykorzystywany do robienia zakupów i prowadzenia swoich finansów. to wygodne, bezpieczne i idealnie dopasowane rozwiązanie do „wiecznie spóźnionej” społeczności, w jakiej żyjemy” – powiedziała Sandra Quinn, szef APACS.
Informacja o tym, że coraz więcej wydajemy na zakupy online to doskonała wiadomość dla sprzedawców. Co ciekawe, jak podaje firma Mintel, wciąż najważniejszym czynnikiem skłaniającym do zakupów online są niższe ceny, zaś renoma sprzedawcy i marka produktu znajdują się na dalszych pozycjach.
Źródło informacji: The Register