Użytkownicy usług internetowych w Polsce
Według badania użytkowników usług internetowych przeprowadzonego przez Ipsos, rozwój Internetu w Polsce wiąże się przede wszystkim z rosnącą powoli, lecz systematycznie grupą indywidualnych użytkowników. Odsetek osób korzystających z Internetu w pracy stabilizuje się.
W grupie indywidualnych użytkowników wciąż popularne jest łączenie typu dial-up (42 proc.), choć pozostali to w większości posiadacze różnego rodzaju łącz stałych. 70 proc. osób nieposiadających stałego łącza nie jest zainteresowanych jego instalacją. Trzy czwarte indywidualnych użytkowników nie wie, z jaką szybkością łączą się z domu z Internetem. Zapytani o to, dlaczego nie wykorzystują Internetu w szerszym stopniu, indywidualni użytkownicy wskazują przede wszystkim wysoki koszt, brak czasu, obawę przed wirusami, wulgarność zawartości, zbyt wolne połączenie, nieumiejętność wyszukania interesującej informacji, brak ciekawej zawartości w języku polskim.
Z danych Ipsos z czerwca br. wynika, że w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku odsetek osób korzystających z Internetu przynajmniej od czasu do czasu wzrósł o 9 pkt. i wyniósł 33 proc. Prawie nie zmienia się odsetek osób korzystających z Internetu w pracy (8 proc. w czerwcu br.). Jednak powoli i systematycznie rośnie liczba indywidualnych użytkowników. Według badania z czerwca br. odsetek osób korzystających z Internetu w domu wynosi 17 proc. i jest to wzrost o 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Korzystanie z Internetu w Polsce jest wciąż czynnością elitarną: użytkownicy Internetu w naszym kraju to częściej osoby młode, wykształcone, mieszkające w miastach, o wysokich dochodach.
Szczegółowy raport dostępny jest tutaj.