VoIP: jakość wciąż rozczarowuje
Z przeprowadzonej wśród użytkowników telefonii internetowej ankiety wynika, że głównym problemem technologii VoIP wciąż pozostaje niska jakość połączeń.
Na zlecenie firm Vonage oraz AT&T badanie przeprowadziło Keynote Systems.
Analizowano kilka najpopularniejszych usług VoIP, także opartych o aplikację Skype.
Okazuje się, że telefonia internetowa wciąż jest znacznie bardziej zawodna, niż tradycyjne linie telefoniczne.
Szczególne zastrzeżenia wzbudza obniżona jakość dźwięku i częste opóźnienia sygnału.
Nie zawsze jest to jednak wina oprogramowania czy dostawców usług – wiele zależy od jakości łącz internetowych.
Wobec ogromnego zainteresowania VoIP nie ulega jednak wątpliwości, że powinno być coraz lepiej.
Nakłady na rozwój technologii stale rosną. Według analityków z firmy Infonetics w ubiegłym roku na rozwój VoIP wydano 1,7 mld USD. Do roku 2008 nakłady wzrosną do poziomu 5,8 mld USD.
Źródło: ZDNet
Boom VoIP