Winien nie tylko Microsoft
Jeden z pracowników obsługi technicznej Microsoftu informuje w swoim blogu, że za wiele przypadków awarii systemu Windows odpowiadają użytkownicy komputerów. Omawia on pewien szczególny typ błędów, o których informacje docierają do Microsoftu po wysłaniu przez użytkownika raportu o usterkach, generowanego po wystąpieniu awarii.
W raportach, które opracowywał, zauważył zbyt często pojawiający się typ błędu, który nie powinien się pojawiać. Skonsultował się z kolegą z innego wydziału i okazało się, że ten ma w swoim archiwum sporą kolekcję doniesień o usterkach, które wystąpiły podczas wykonywania instrukcji xor eax, eax. Powoduje ona wyzerowanie rejestru, więc nie powinna wywoływać żadnych błędów. Tymczasem wielu użytkowników systemu Windows informowało o ich wystąpieniu. Rodzaj błędu wskazywał na uszkodzenie sprzętu.
Poproszeni o konsultacje pracownicy Intela nie potrafili odpowiedzieć, dlaczego tak się dzieje.
Ludziom z Microsoftu udało się skontaktować z dziesięcioma osobami, które wysłały raport o błędach. Okazało się, że wszystkiemu winne są przetaktowane procesory. Pięć osób odpowiedziało, że je podkręciło. Pięć innych nie miało pojęcia, co oznacza słowo overclocking, ale przeprowadzone przez nie na prośbę pytających testy wykazały, że i ich CPU zostały przetaktowane. Przy okazji więc odkryto, że małe sklepy często sprzedają Amerykanom maszyny z podkręconymi procesorami.
Swój wpis do bloga pracownik Microsoftu kończy rozważaniem, czy byłoby możliwe zastosowanie w Windows programu wykrywającego przetaktowane CPU i informującego użytkownika o możliwym błędzie. Stwierdza jednak, że i tak by to nic nie dało, ponieważ wiele osób pomyślałoby: No tak, Microsoft szuka usprawiedliwienia dla swojego wadliwego oprogramowania.
Autor: Mariusz Błoński
Źródło: newsroom.chip.pl
http://blogs.msdn.com