Netgear w Polsce
Amerykańska firma Netgear, zaliczana do ścisłej czołówki największych na świecie producentów urządzeń sieciowych, ogłosiła wejście na rynek polski. Jest trzecim pod względem wielkości dostawcą rozwiązań WLAN i piątym w gronie największych na świecie producentów ruterów.
To pierwszy etap ekspansji producenta w Europie Wschodniej. Netgear nie otwiera lokalnych przedstawicielstw. Jego strategia zakłada działanie za pośrednictwem dystrybutorów, którzy zbudują sieci partnerów specjalizujących się w sprzedaży rozwiązań sieciowych w swoich krajach. Polska, Czechy, Węgry, Rosja i Słowenia – to kraje, od których Netgear rozpoczął działalność.
– Polska jest rynkiem o bardzo dużym potencjale rozwoju w zakresie szybkiego szerokopasmowego dostępu do internetu. Posiada jeden z najwyższych wskaźników wydatków IT na osobę w Europie Wschodniej – ocenia Aleksandra Verhoeve, sales manager Eastern Europe w Netgear.
Na swoich polskich dystrybutorów Netgear wybrał Veracomp SA i ABC Data, którzy będą sprzedawać produkty Netgear firmom integratorskim i sklepom komputerowym. Według Mariusza Kochańskiego, dyrektora działu systemów sieciowych Veracomp ważną grupą odbiorców rozwiązań Netgear będą również firmy instalujące sieci osiedlowe, które w Polsce rozwijają się z dynamiką niespotykaną w innych krajach.
Netgear zapowiedział różne formy wsparcia sprzedaży m.in. przygotowanie lokalnych wersji językowych produktów, szkolenia oraz program partnerski. Pomoc w sprzedaży zadeklarował także Veracomp. W drugiej połowie kwietnia dystrybutor zorganizuje cykl bezpłatnych szkoleń dla firm, które chcą sprzedawać produkty Netgear. Krakowska spółka zapowiedziała również programy pomocy technicznej i specjalne akcje promocyjne.
Na rynkach wschodnioeuropejskich ruszyła już sprzedaż produktów Netgear – pierwsze zamówienia są w trakcie realizacji.
Oferta firmy Netgear zawiera ponad 100 produktów (przełączniki, rutery, bramy internetowe, karty sieciowe), które umożliwiają współdzielenie dostępu do internetu, urządzeń peryferyjnych, plików i aplikacji oraz multimediów. Produkty pogrupowane są na trzy segmenty: sieci Ethernet, szerokopasmowy internet i sieci bezprzewodowe.