Konwergencja według Microsoftu
Microsoft zaprezentował aplikację o nazwie kodowej Istanbul. Program łączy obsługę poczty elektronicznej, komunikatora internetowego, wideokonferencji, tradycyjnych rozmów telefonicznych oraz rozmów łączonych przez internet. Do sprzedaży trafi w pierwszej połowie przyszłego roku.
Idea przyświecająca powstawaniu nowego produktu Microsoftu jest prosta – uwolnić użytkownika od konieczności przełączania aplikacji do obsługi różnych kanałów komunikacyjnych. Istanbul ma sprawić, że wszystkimi kwestiami technicznymi zajmie się komputer.
Aplikacja opiera się na znanej z komunikatorów internetowych liście kontaktów. Komputer sprawdza dostępność umieszczonych na liście współpracowników i dobiera optymalną metodę połączenia. I tak np. po otrzymaniu e-maila użytkownik będzie mógł – jeśli tak będzie dla niego wygodniej – zamiast odpisywać oddzwonić za pośrednictwem technologii VoIP lub połączyć się z nadawcą poprzez komunikator internetowy. Wszystko z poziomu jednej aplikacji.
Istanbul nie wprowadza do aplikacji komunikacyjnych nowej jakości, ma jednak pomóc w efektywnym zarządzaniu czasem. Podobne programy znajdują się obecnie w ofercie IBM-a oraz mniejszych firm, takich jak np. Convoq.
Źródło informacji: NY Times