TP SA obniży ceny Neostrady
Od poniedziałku Telekomunikacja Polska obniża dla klientów podpisujących umowy 12-, 24- i 36-miesięczne ceny usługi Neostrada. Obniżka dotyczy prędkości 1Mb/s, 2 Mb/s i 6 Mb/s.
– W przypadku 12-miesięcznej umowy na Neostradę ściągającą dane z prędkością 1 Mb/s klient przez pierwszy miesiąc zapłaci 38 zł abonamentu, a przez następne 11 – po 76 zł.
Dziś w takiej umowie miesięczny abonament to niemal 138 zł. Przy umowie 36-miesięcznej przez pierwsze trzy miesiące cena wynosić będzie 28 zł, a przez pozostałe – 56 zł – mówi przedstawiciel TP.
TP SA jest największym dostawcą szerokopasmowego dostępu do internetu w Polsce.
W końcu czerwca – ostatnie dostępne dane – miała 1,4 mln klientów tej usługi, czyli ok. 70 proc. rynku, gdy nie uwzględnimy trudnej do oszacowania liczby klientów lokalnych sieci osiedlowych.
Poza TP SA szybki internet w technologii DSL (za pomocą miedzianego kabla) oferuje też m.in. Netia (ma obecnie ponad 50 tys. klientów) i telefonia Dialog (ponad 63 tys. klientów).
Dostawcami szybkiego internetu są też sieci telewizji kablowych, takie jak UPC Polska (ponad 149 tys. klientów szybkiego internetu), Aster (76 tys.), Multimedia (117 tys.) i Vectra (75 tys.). W tej branży działa też wiele małych firm.
Promocyjne obniżki cen Neostrady zawsze powodują reakcję innych dostawców, szczególnie tam, gdzie zabiegają oni o tego samego klienta.
Według analiz przygotowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej ceny usług w ofertach różnych dostawców „nie wykazują znacznych różnic”.
Obniżka ceny Neostrady to z jednej strony dostosowanie ceny usługi do realnych kosztów, a z drugiej staranie o to, by przed rozpoczęciem hurtowej sprzedaży szerokopasmowego dostępu do internetu na rzecz konkurentów (usługa bitstream access – BSA) zdobyć jak najwięcej klientów.
TP SA zapowiadała, że w końcu tego roku chce mieć 1,7 mln klientów szybkiego internetu, a w grudniu 2007 r. – 2,5 mln.
Jeszcze w tym miesiącu świadczenie usług dostępu do internetu klientom TP SA z wykorzystaniem BSA zamierza rozpocząć GTS Energis.
– Wdrożenie nastąpi na przełomie października i listopada – powiedziała GP Magda Mamczarz, rzecznik GTS Energis. – Mamy już sygnały od klientów, że są zainteresowani.
– Te promocje to podcinanie skrzydeł konkurentom planującym wykorzystanie BSA, zwłaszcza do oferowania wyższych prędkości transmisji danych – uważa Krzysztof Kaczmarczyk, analityk Deutsche Banku.
Przychody ze sprzedaży Neostrady stale rosną i pozwalają łagodzić spadek przychodów z połączeń telefonicznych. W pierwszym półroczu 2006 r. wyniosły 578 mln zł stanowiły 10 proc. przychodów firmy z telefonii stacjonarnej.
Źródło: Gazeta Prawna